tisdag 15 september 2009

Rigas svarta balsam...

När jag var till Riga, Lettland i augusti köpte jag med mig en flaska Rigabalsam, vet ej om det är en typisk "turistgrej" men tydligen ska det hjälpa för ALLT, det blir bra nu i influensatider. Guidens gamla morfar dack tydligen en skvätt varje dag i kaffet. Har smakat och det är inte gott kan jag säga men hjälper det mot ALLT så är ju det bra *fniss* Flaskan är i alla fall fin, gjord i keramik. Finns tydligen som beställningsvara i Stockholm på Systembolaget om någon är nyfiken ;) 616 kr/liter.

Text från Nordisk Familjebok, 1916

Ha en fortsatt härlig vecka och glöm inte att tävla!
Kram Helena

3 kommentarer:

Evami sa...

Nydelig flaske:) Har ikke smakt den selv,men venninna mi som har vært der drakk en skvett selv:) Ha en strålende dag:) Klem

Ingela la la sa...

616 kr litern var lite häftigt.. fast det är klart att hjälper det mot allt kan det ju vara värt det :)
Hoppas att det var billigare på plats i Riga..

Ha en bra kväll!

Kram Ingela

Lillan sa...

haha..smakade en drink med detta i när jag var i riga i våras. va vell sådär...men som det är skulle jag aldrig få i mig det...usch fy!