onsdag 20 maj 2009

Egen tacokrydda

Jag har länge funderat på hur jag ska slippa de färdiga kryddpåsarna med tacokrydda som innehåller natriumglutamat. Efter en tids letande har jag äntligen hittat ett recept på en egen blandning.

Tacokrydda
4 msk spiskummin
4 msk chillipulver
2 msk lökpulver
2 msk vitlökspulver
2 msk paprikapulver
2 msk koriander
2 msk potatismjöl
2 msk havssalt

Blanda kryddorna väl och förvara i en tätslutande burk.


Testade kryddblandningen idag när vi gjorde tacopaj, de var helt ok :)

Ha en skön helg allihopa!

Kram Helena

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt.1000 tack för receptet det ska jag testa.Barnen älskar ju taccos.Ha en skön dag kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Jenny sa...

Tack för tipset - ska absolut prova! :)

åsa - hello sugar! sa...

jag tycker inte heller om att köpa kryddblandningarna med tillsatser. ska testa din tacokrydda nästa gång jag gör tacos. :)

Danielle sa...

Vilket bra tips, jag gillar inte heller påsarna. Varför ska man ha i druvsocker i kryddan? Tycker jag verkar helt onädigt!