fredag 3 april 2009

Chokladvåfflor

Jag har provat något spännande, chokladvåfflor med semifreddo och apelsin. Jag älskar choklad så varför inte???


Nu har Mamma C med bloggen Hallon och Blåbär testbakat "mina" formar. Hon är otroligt duktig på att baka och hon frestar med underbara bilder på sin blogg. Hem och Lyckas Maria ska baka i helgen det ska bli sååå spännande att se vad det kan bli.



Här är snöläget just nu hemma hos oss... en decimeter snö och + 13 grader. Våren har börjat, det är pollen i luften... nu börjar eländet igen, lite väl tidigt tycker jag men alen blommar och tydligen känner jag av detta. Har haft rinnsnuva hela eftermiddan. Annars är det björkpollen som är värst.

Hoppas ni alla får en solig helg!

Kram Helena

9 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Oj, redan pollenallergi, fy vad jobbigt.. Min kommer betydligt senare.

Hihi, idag har jag bakat med de tunna formarna och inlägget om dessa kommer sent ikväll/imorgon. Näst på tur blir det bak imorgon el på söndag.

kram

Mamma C sa...

Gillar choklad oxå, den såg smarrig ut.
Kram Mamma C

Ingrid sa...

Har aldrig provat chokladvåfflor med det låte himla intressant.

~Livet i byn

kardemumma sa...

Allt med choklad måste ju vara gott!
Vad du frestas....
Ha en skön söndag!
Kramar C

Evas sida sa...

Hej! Har ni så mycket snö kvar! Här är all snö borta o blåsippor, vårlök, tussilago har kommit upp, hoppas bara att det fina vädret får fortsätta. Ha en bra vecka/Eva

Emma - inredning och annat kul sa...

mm..kanske något att dränka sin sorg i ikväll?

Everyday living etc. sa...

Åh vad goda dem ser ut. Mums! Har faktiskt aldrig provat chokladvofflor men det ryktas om att det är riktigt gott! Ja, nu är våren äntligen här med ljus och sol. Längtar till sommaren nu, hihi.

Glada hälsningar
/Linnéa

Angel.Pearls sa...

Chokladvåfflor är ngt nytt för mej -verkar gott!! Påskkram//Eva

Unknown sa...

Mums så gott det låter med chokladvåfflor,ser väldigt gott ut också!

Usch så jobbigt med pollenallergi!

Kram Maria