onsdag 11 mars 2009

Varma mackor...

Sitter här framför datorn och jobbar lite, börjar känna mig hungrig och kom att tänka på våran favvomacka. Vet ej om jag lagt ut detta recept tidigare? Annars så kommer det här igen.

Succé för varma mackor
Du behöver
Bröd - gärna en nyttigare sort
Ketchup
Skinka
Ost
Pizzakrydda

Stansa ut brödet med lite olika kakmått, kanterna som blir över kan också rostas i ugnen, lägg sedan dessa i en skål och ställ på bordet, de blir knapriga att tugga på.
Ha på pyttelite ketchup, en skinkskiva, lite ost och pizzakrydda och ställ in i ugnen, ca 5-7 min i 225 grader. Garanterat succé.



Ha en fortsatt bra vecka och glöm inte att tävla! se tidigare inlägg.

Kram Helena

9 kommentarer:

kardemumma sa...

Men vad roligt! Jag inhandlade nallar i Florida (till pannkakor tänkt jag .. men varma mackor var kul!)Har haft en fantastisk resa.
Kramar C

Evami sa...

SÅ kult,kanskje vi skal lage bamse-ostesmørbrød til kveldsmat idag:)
Du er så kreativ og flink i matveien du HElena:) MAsse tips og inspirasjon å hente hos deg:) Ha en fin torsdag:) Klem Eva

Anonym sa...

åhh..vad sugen jag blir :) Nu vill jag bara äta varma smörgåsar till middag :)

Fjällsnipans Alster sa...

Men vad roligt med en annan form på mackorna... har jag aldrig tänkt på!
Jag har utmanat dig på min blogg:)

Kram Sofia

IKT i min vardag sa...

Så sött! Toppenidé Gott är det ju med ;)

Kram Linda

Mamma C sa...

Det var ett nytt recept på varma mackor. Det ska jag prova någon gång.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Åhh,så goda dom ser ut dina härliga varma nallemackor,så söta och mumsiga!=DTack för det enkla och fina receptet!

Önskar dig en trevlig helg,
Kram Maria

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad smart!! Och så himla gott det ser ut också... jag som inte får äta bröd något mer :( Inte detta året i alla fall...

Du har alltid så läckra bilder vet du det?!

Kram Jenny

Evas sida sa...

Hej! Vilket gott tips o roligt dessutom. Ha en skön söndag/Eva