fredag 27 februari 2009

När vintern är som bäst...

Idag var vi ute på en långtur till Gyllbergen ca 20 min bilfärd från oss. Ett riktigt skidparadis med massor av snö. Här åkte jag mycket själv som barn. En söndagstur på ca 3 mil gjorde vi lätt men idag blev det inte riktigt så långt när båda barnen var med. Ja, bilderna talar väl för sig själv...
"Vid Gylle fäbod står tallar som är 250 år gamla. Tidigare fanns grov timmerskog ända upp på Gyllbergets högsta höjder, men i mitten av 1800-talet kalhöggs området och höjdläget på nästan 500 meter över havet har gjort att ny skog har haft svår att växa upp. Idag liknar naturen med sina förkrympa björkar istället lågfjällsterräng..." Källa:www.borlange.se


Dottern fotograferade sin matsäck. Varm choklad och leverpastejssmörgås.
Pensionärsleden *hi, hi* den tog vi, passar perfekt för barnen :)
Ha en härlig helg!
Kram Helena

4 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Åhh, vad fint och härligt det såg ut. Jag har inte varit dit och åkt skidor nå´n gång, man jag hhoppas hinna ta mig dit innan vintern är slut. Annars får jag nöja mig med spåret här i tunet, det är ju inte så fina vidder att spana på där, men det får duga.
Ha en skön helg
Kram Linda

Lyckofröken sa...

Jag håller med dig, vi var där i onsdags och åkte pensionärsleden. LJUVLIGT!

Sara Mårtensson sa...

Tack så mycket! :-)
Vilka härliga bilder du bjuder på!
Det är ju så mysigt att ta med sig fika på skidturen! Pensionärsleden lät som ett bra val!! ;-)
Hoppas ni får en fin vecka!
Kram Sara

Brunkullan sa...

Lovely! Jag gillar inte längdåkning, men en kort tur i vackert väder med lite fika är kanske inte så jättedumt:)

Susanne