lördag 6 december 2008

Julstök...

...med magsjuka. Dottern klagade på magont i går kväll så jag förberedde natten med hinkar och handdukar, brukar aldrig slå fel att barnen alltid får magsjuka kring midnatt. Men icke... hon kräktes en gång vid lunchtid idag och sen var det bra. Nu sitter jag här och känner att det kniper i magen... hoppas det är för att jag proppat i mig för mycket lördagsgodis ;)

Hittade en tre år gammal bild med fint julstök. Sonen har dragit tejp kors och tvärs i hela köket. Visst blev det fint :) Det syns inte så bra men fönstret är jättesmutsigt av små barnhänder... Dessutom skulle alla teckningar upp på kylskåpet, ja inte bara där ibland hade M satt upp teckningar på alla skåp. Vad säger man som mamma då? Åhh vad fint ; så får dom sitta där i några dar... Nån mer än jag som gillar julmust?


Ha en riktigt bra andra advent!
Kram Helena

7 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Visst kan de hitta på bus så att man storknar, men de är söta ändå.
Kram Lotta

Anonym sa...

ingen jul utan julmust..säger jag :) hehee vilken rolig bild..hoppas inte ni blir sjuka. jag hade själv en släng av illamående i veckan..ngn bacill kanske?

Evami sa...

De er kreative dissa barna:) Vår største skal teipe alt han kommer over,gjettom vi har gjømt teipen vår!!

Får håpe at du ikke blir syk,nå i førjuls-tida,og hvis du blir det at det går like fort over som hos datteren:)

Apotekernas julmust finnes ikke i NORge,men vi har julebrus,og vår lokale variant er den aller,aller beste:)

HA en fin andre søndag i advent Helena:) Klem Eva

Petra C sa...

Vilket litet bustroll.
Julmust är bäst. Var på julbord i fredags och sörplade i mig några flaskor :)

Sussi sa...

Vilka pyssliga barn du har *L* Är det teip från stol till skåp??? *hihi*
julmust har jag inte druckit sedan jag var typ 10...då drack jag väldigt mycke (typ 1½ liter) o det resulterade till att ALLT kom upp. En hemsk upplevelse som satt sina spår *s*

Anonym sa...

Haha, vilka underbara busfrön. Det är något spec med julmust, alltid lika gott!

Anonym sa...

Ingen jul utan julmust! Helst med nygjord ljummen julskinka på Gräddad längtan med gästabudssenap ;)